Інклюзивна група в закладі дошкільної освіти №7 «Сонечко»

Відкриття інклюзивної групи

в закладі дошкільної освіти №7 «Сонечко» комбінованого типу Ватутінської міської ради Черкаської області

У жовтні 2019 року на базі Ватутінського закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» комбінованого типу Ватутінської міської ради Черкаської області було відкрито інклюзивну групу.

Наказом керівника від 01.10.2019 №74  «Про створення інклюзивної  групи в дошкільному навчальному заклад»  було призначено групу фахівців і зібрано та систематизовано документацію. Наповнюваність інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти №7 «Сонечко» становить 15 дітей, з них 3 дітей з особливими освітніми потребами.

Відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру група фахівців закладу дошкільної освіти (команда супроводу: вихователь-методист, вихователі групи, асистент вихователя, практичний психолог, вчитель-логопед, сестра медична старша) разом із батьками дітей, розробили індивідуальні програми розвитку та розпочали здійснення психолого-педагогічного супроводу цих дітей.

Застосовуючи основний принцип інклюзії «Рівні можливості для кожного», фахівці та батьки закладу, під керівництвом завідувача, створили інформаційний простір, куточок усамітнення, урізноманітнили ігровий та навчальний матеріал.

В закладі облаштовані кабінети практичного психолога та вчителя- логопеда з належним наповненням, тому вони працюють з дітьми у відповідному середовищі.

Родзинкою в роботі з психологом є актуалізація позитивних особистісних якостей в процесі з’ясування потенціалу розвитку дошкільнят. Індивідуальні та підгрупові заняття сучасні, цікаві, методично грамотно вмотивовані із заздалегідь підготовленим творчим дидактичним матеріалом вирізняються змістовністю та успіхом.

Робота практичного психолога з дітьми з особливими освітніми потребами , батьками:

  1. Розвиток інтелектуальних процесів дітей згідно з індивідуальною програмою розвитку (проведення індивідуальних корекційно-розвивальних занять)
  2. Підвищення соціальної активності:

– створення емоційно-сприятливої атмосфери у групі;

– корекція поведінкових порушень.

  1. Консультація батьків вихованців з особливими освітніми потребами.

Вчителем логопедом систематизовано куточок для роботи з дітьми. Випробовуються сучасні методи та прийоми.

Педагог в роботі з дітьми, які мають тяжкі мовленнєві порушення,  вважає за необхідне використовувати різні види масажу.

                                

Ефективний масаж долонь з використанням різнокольорових кульок, горіхів, каштанів, камінців, шестигранних олівців. Тому на заняттях вчитель-логопед активно використовує Су Джок терапію та методику Йосиро Цуцумі.

Також застосовує у корекційній роботі прийоми ейдетики, для покращення запам’ятовування і збільшення обсягу пам’яті, через новоутворення та додаткові асоціації. Завдяки розвитку образної уяви та фантазії ейдетика допомагає використовувати «таємні резерви» дитини за допомогою символів.

Також застосовується метод біоенергопластики, що дозволяє реалізувати комплексний розвиток дрібної моторики рук, мовлення, мислення, почуття ритму.

Наші педагоги вчаться працювати з усіма дітьми, враховуючи індивідуальні потреби та можливості кожного, створювати особливі умови для дітей з особливими освітніми потребами, не порушуючи рівних прав всіх малюків.

Інформація методичного кабіту відділу освіти

Ватутінської міської ради