17.02.2021 на базі комунального закладу дошкільної освіти №7 «Сонечко» Ватутінської міської ради Черкаської області було проведено інтегроване заняття з дітьми другої молодшої групи, вихователем Кіліхевич О. М.
Основною метою роботи з молодшими дітьми, особливо під час карантинних умов, є виховання і зміцнення навичок догляду за тілом, дотримання режиму дня, навчання культурно гігієнічним навичкам, зокрема уміння умивання, щоденного миття рук, а також користування індивідуальними паперовими рушничками, дотримання правил поведінки при чханні й кашлі тощо. Як же доступно донести до наймолодших дошкільнят дану інформацію?
Педагог протягом року використовувала технологію «Стіни, що розмовляють». Вихователь створила сучасне розвивально-ігрове, оздоровче середовище для гри, творчості і навчання через використання технології «Стіни, яка говорить», про яку не раз згадувала Катерина Крутій.
Технологія «Стіни, стеля та підлога, які говорять» – це система візуалізації інформації в інтер’єрі дитсадка та на його території; процес занурення дошкільників і дорослих в освітній простір. Дитина, отримуючи необхідну інформацію, може сама планувати свою діяльність. І стіни, і підлога «говорять» зрозумілою дитині мовою, їй цікава сама форма вираження. Стіни вчать малюка, коли він грає, пробігає повз них, розглядає, тобто поза спеціально організованою діяльністю.
В груповій кімнаті за допомогою наліпок на стінах і підлозі, різних малюнків, діти концентрують увагу, вивчають правила гігієни, вчаться складати одяг у шафу, згадують як за алгоритмом правильно мити руки, слідкувати за своїм зовнішнім виглядом. Ця технологія також допомагає дитині збагачувати свій руховий досвід, самоудосконалювати свої фізичні якості, розвивати творчу рухову уяву.
Використавши метод емпатії, вихователь перетворила дітей на вітамінки, які подорожували групою та «читали» написи на стінах, змотивувавши дошкільнят цікавими завданнями для одужання Веселунчика.
Ольга Михайлівна в ігровій формі показала, як мікроби паразитують на руках. Для цього насипала трохи блискіток на долоні малюкам. Блискітки залишалися на всьому, до чого вони торкалися. Далі був проведений дослід із чорним перцем та водою, де видно як вода змиває мікроби. А щоб процес миття рук дітям сподобався і не викликав неприємного відчуття і подразнення на їх ніжній шкірі, використовувалось рідке мило.
Дітлахи вже мають певний досвід, заповнюють «Діамант»- алгоритм миття рук, сортують іграшки, розповідають вірші за схемами. Фізкультхвилинка була проведена у вигляді брейн – фітнесу «Гімнастики для мозку», за допомогою якої вихованці розвивали моторику рук та налаштовували обидві півкулі головного мозку на гармонійну, узгоджену співпрацю.
Отже, щоб виховати у дитині стійкі навички особистої гігієни, зовсім не потрібно бути великими витівниками. Досить проявити небагато творчості, терпіння і здорового глузду – і незабаром дитина сама захоче навчити вас чомусь корисному.
Використовуйте у своїй роботі технологію «Стіни, що розмовляють»! Це допоможе дотриматися вимог нового Державного стандарту для створення сучасного розвивального-ігрового середовища для гри, творчості і навчання дошкільнят життєвого досвіду.
Інформація КЗДО №7 «Сонечко»