ПЕРЕМОЖЕЦЬ ХI МІЖНАРОДНОГО ФЕСТИВАЛЮ ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ

Уже одинадцять років поспіль  для  виявлення ініціативних, творчо працюючих педагогічних працівників, які застосовують у своїй практиці сучасні науково-теоретичні положення, самостійно розробляють нові педагогічні ідеї, методики, технології, окремі інноваційні методи, проводиться Міжнародний фестиваль педагогічних інновацій. Він започаткований у 2009 році  за організаційної підтримки  Інституту модернізації змісту освіти та Інституту проблем виховання НАПН України. У ході фестивалю традиційно презентуються результати досліджень сучасного змісту освіти, авторські методики, технології, інноваційні методи та форми роботи, моделі навчального та виховного процесів, а також управлінської діяльності.

Цього року місто Ватутіне має свого дипломанта  XI Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій. Це талановита, творча, креативна вихователь-методист закладу дошкільної освіти №6 «Світлячок» загального розвитку Ватутінської міської ради Черкаської області Расулова Людмила Робертівна. Назва інновації  «Ігровий  планшет-мобільний  розвиваючий тренажер для  всебічного  розвитку  дошкільника». 26 вересня 2019 року Людмилі Робертівні на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» було вручено диплом переможця.

На сьогоднішній день важливим завданням дошкільних освітніх установ стає вдосконалення педагогічного процесу і підвищення розвиваючого ефекту освітньої роботи з дітьми за допомогою організації  розвиваючого середовища, що забезпечує активну діяльність кожної дитини, яка дозволяє дитині найповніше реалізувати себе.

Підвищенню інтелектуальної активності дитини сприяють технології інтерактивної взаємодії учасників освітніх відносин. В рамках інтерактивної взаємодії передбачається активне спілкування дитини не тільки з дорослим, а й з групою однолітків. Формування даних позицій включає: формулювання проблеми і постановку задачі перед дітьми, пошук способів та групове вирішення завдання,  програвання ситуацій, узагальнення думок.

Всім відомо – основним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра, яка дозволяє реалізувати особистісно-орієнтований підхід в освітній діяльності. Гра має величезне значення для загального розвитку дитини, ігри повинні бути не тільки цікавими, але і корисними.

Одним із видів інноваційних технологій є ігрові технології. Їх використання в дошкільних закладах відповідає природним потребам дитини, адже за своєю природою гра — це найвластивіша форма життєдіяльності дітей. У грі за власними правилами діти відчувають себе дійсно вільними і усвідомлюють власне життя як свій вибір. Можна говорити і про те, що гра є специфічною формою прояву активності та саморозвитку дитини. Гра в навчанні — це спосіб зробити серйозну роботу цікавою. Гра розвиває психологічну гнучкість, розкутість, комунікабельність, емоційно-вольовий вплив. Дитина має в грі право на помилку. Вона ж є засобом розвитку дитячої уяви, розвиває пізнавальні здібності, емоційний бік особистості, збагачує словниковий запас. Все вищезазначене спонукало до створення посібника «Ігровий планшет» .

Шановна Людмило Робертівно, щиро вітаємо, дякуємо та бажаємо міцного здоров’я, благополуччя, щастя та творчих злетів на педагогічній ниві.

 

 

Методист методичного кабінету

Калиушко Л.В.