Інтегрована пізнавальна діяльність у системі сучасної дошкільної освіти

11.12.2018 року на базі відділу освіти Ватутінської міської ради відбувся семінар-практикум для методистів та вихователів закладів дошкільної освіти міста на тему «Інтегрована пізнавальна діяльність у системі сучасної дошкільної освіти».  На семінарі були присутні: завідувач методичним кабінетом відділу освіти Жовновата Н.Я., методист відділу освіти з питань початкового навчання Клопотенко Н.Г. Провела  міський семінар-практикум методист методичного кабінету з питань дошкільної освіти відділу освіти Ватутінської міської ради Калиушко Людмила Вікторівна.

Суть інтегрованого підходу до освітнього процесу – об’єднання спорідненого матеріалу з кількох розділів програми (освітніх ліній) та різних видів діяльності дітей навколо однієї теми;

– опанування з дошкільниками значно більшого за обсягом навчального матеріалу та досягнення цілісності їх знань за значно коротший термін;

– залучення дошкільників до процесу активного самостійного здобуття знань; – формування творчої особистості дитини, її здібностей; забезпечення можливості застосовувати дітьми набутих знань, умінь і навичок з різних розділів програми (освітніх ліній) у практичній діяльності.

Оскільки інтегрований підхід до освітнього процесу в закладах дошкільної освіти заявлений Державним стандартом дошкільної освіти та програмами розвитку дітей, педагогічні колективи намагаються осучаснити планування освітнього процесу на інтеграційних засадах. Ми переконані, інтеграція здатна вирішити чисельні проблеми дошкільної освіти, і найперше – підвищити її якість. Для нас є очевидним, що інтеграція закладає нові умови діяльності вихователя та дітей, є діючою моделлю активізації інтелектуально-пізнавальної діяльності та розвивального навчання в закладах дошкільної освіти, яка зобов’язує до використання різноманітних форм проведення освітнього процесу, що має великий вплив на ефективність сприйняття дітьми навчального матеріалу; вона стає для всіх її учасників – вихователів, помічників вихователів, музкерівників, практичного психолога, дітей, батьків, тісною співпрацею та взаємодією, що допомагає разом просуватися до спільної  мети – формування цілісної системи знань та умінь особистості, розвиток творчих здібностей та потенційних можливостей кожної дитини, формування у дітей дошкільної зрілості та підготовки їх до навчання в школі й шкільних навантажень.

                     

Під час семінару-практикуму педагоги перетворилися на маленьких вихованців і фантазували: асоціювали себе з предметами; вигадували тваринку, яка не існує; складали розповіді про вигаданих істот. Родзинкою семінару було практичне завдання «Створення освітнього середовища для вихованців з інтегрованою пізнавальною діяльністю».

Педагоги висловили вдячність за наданий матеріал та пропозиції щодо наступної роботи з науково-методичної проблеми закладів дошкільної освіти міста «Інтеграція в дошкільній освіті як інноваційне явище».